onsdag 30. januar 2013

Kose-klut

Da her jeg sydd en "lappe-klut" til lillemor :)
Fant frem noe restestoff i bomull og litt forskjellige bånd. Fint å få brukt opp litt rester ;)

Startet med å klippe to stykker på ca. 30x30 cm.
Så klippet jeg bånd i forskjellige lengder og satte fast på tilfeldige steder  med knappenåler på det ene stykket.


Båndene satte jeg fast på retten med endene ut mot kantene. Jeg satte de litt utenfor!


Så la jeg det andre stoffstykket oppå, rett mot rett :)
Så sydde jeg sammen rundt. Jeg lot det være et hull på noen centimeter som jeg kan vrenge kluten igjennom.
Klippet bort litt stoff i hjørenene, for at det ikke skal bli så klumpete og for å få finere hjørner.
Så vrengte jeg hele greia, og sydde en liten søm over der hvor hullet var.

Og, vips, en kose-klut :)


 Man kan jo også sett fast diverse i båndene etterpå for å gjøre den litt mer spennende :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar