søndag 20. januar 2013

Hjemmelaget eplemos

Hjemmelaget eplemos til babyen, og til meg ;)
mmmmmm...er så utrolig godt.



Ingredienser:
Gode epler og vann

Først så skreller jeg eplene og skjære ut kjernen inni. Så kutter jeg de i små terninger.
Har dette oppi en kjele, og heller over vann så det dekker eplebitene akkurat.


Så koker jeg eplebitene møre, ca. 10-15 minutter.


Så heller jeg av vannet i en bolle, dette tar jeg vare på som eplejuice :)
Jeg bruker en stavmikser til å mose eplene, kjører det til en fin purè.
Om man ønsker en bløtere eller tynnere purè, så tilsetter man bare litt av eplevannet fra kokingen.
Tilsetter ingenting da eplene er så gode på smak i seg selv.

Jeg har tatt vare på babyglass som jeg har kjøpt og vasket og kokt de.
Her ser dere det ferdige resultatet, skriver på dato på maskeringstape og klistrer på
glasset før jeg fryser det ned :)


Tar opp et glass eller to på kvelden og setter det i kjøleskapet.
Serverer det kaldt til babyen.
Og hun elsker det.
MmmmMmmmm sier hun når skjea kommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar