onsdag 26. desember 2012

Gjenbruk av gamle syltetøyglass

Gjenbruk er lurt! Gamle syltetøyglass eller andre glass kan brukes om igjen til å lage fine og nyttige ting :)
Denne gangen har jeg laget 2 lyslykter, som er sååå populært for tiden :) Også blir de så utrolig fine da :) Skikkelig fint lysspill når man tenner lys i de. Jeg kjøper litt store te lys hos Nille som jeg bruker i lyktene :)



Disse 2 lyktene er heklet med hyssing fra Rema1000, og så har jeg laget snorer av hamp fra Biltema :)
Disse to lyktene skal få en ny eier snart :)
De skal nemlig gis bort i gave, selv om jeg egentlig vil ha de selv ;) hehe


Så hadde jeg så lyst til å prøve å lage en "etikett" med tavlemaling på glass!
Så da startet jeg...


...her er jeg igang, og det funket sååå bra :) jeeej

og, taaaddaaaa, her er resultatet :)


Et gammelt syltetøyglass fylt med deilig te, og heklet lokk skjuler på toppen :)

Kommenter gjerne om du ønsker oppskriften på slike lyslykter og hetter til glass.
Så skal jeg lage og legge ut :)

2 kommentarer:

  1. Kjempefine lykter - men har du oppskrift på de?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Har ikke skrevet ned noen oppskrift på disse men kan kjapt forklare hvordan :D
      -Legger opp luftmasker så det passer rundet glasset.
      -hekler fastmasker i 4 omganger
      -så hekler jeg 5 luftmasker (=1stav+2 luftmasker), hopp over 1 maske, *hekle 1 stav i neste maske, 2 luftmasker, hopp over 1 maske* Gjenta fra * til * ut omgangen.
      -Gjenta denne omgangen til du får den så høy du vil
      -1 omgang med fastmasker ( jeg hekler løst med 1 fastmaske i rundt hver luftmaskehull, kommer litt ann på hvordan glasset er i toppen.)
      - så hekler jeg en rad med krepsemasker til slutt :D

      Trer i hamptråd eller pynter med annen pynt :D

      Voila, ferdig !

      Slett